Ga direct naar de inhoud.

Volksopstand tegen verlies van privacy gekaapt door complotdenkers


Volksopstand tegen aantasting privacy en controle waanzin gekaapt door aluhoedjes | Hoe een goed initiatief averij oploopt door het toelaten van complottheoreticus Marcel Messing

Twit dit!
Terug naar het blog

28 Reacties

Naar reactieformulier

  1. wammez | 13 October 2008 | 01:19

    Ondergetekende was ook even aanwezig, maar hield het ook niet lang uit. Wat een hoop malloten bij elkaar zeg: 9-11 complot denkers, chemtrailers, aluhoedjes. Maargoed dat dat geen volksopstand werd. Dit ging echt helemaal nergens over. En het argument dat ze geen geld hadden: doe het dan gewoon niet.Want zo sla je helemaal geen flater En haal Lange Frans er niet bij, geen Marcel Messing, geen Niburu freaks en doe het professioneel. Ik vrees voor de pro-privacy beweging in Nederland.
    De schatting van de organisatie was 2500-3000 mensen. Wat een grove leugen. er stonden er hooguit 100-150, plus nog een demo van Sri-Lankanen tegen de Tamil Tijgers.

    Steeph: graag weer een goed doordacht stuk van jouw kant hierover.
    Overigens schrijft het Rathenau instituut hier ook interessante dingen over
    http://www.hetglazenlichaam.nl/UWordtVerdacht_TH.pdf

  2. mescaline | 13 October 2008 | 01:51

    Al die aluhoedjes hebben werkelijk geen idee hoeveel verder ze worden gemanipuleerd….

    Maar goed.

    Steeph, het is nu zaak te blijven lobbyen voor goede zaken (en tegen kwalijke zaken) (mooi begin) en dus ook voor inzicht in wie:stemt:waarvoor of waartegen (mooi eind) . En daartussen: blijven lobbyen.

  3. Kerux | 13 October 2008 | 09:45

    Het begin was goed. Goede toespraak van Sophie (helaas heb ik vanwege de chaos op het spoor het niet helemaal kunnen horen) en een duidelijke opsomming van de wetgeving door Steeph. Die Messing had echter wel een heel apart verhaal wat nogal afleidde van waar het over ging. Mensen mogen wat mij betreft geloven wat ze willen, maar wat hij er allemaal bij sleepte had weinig meer met de privacy discussie te maken. Misschien moeten we blij zijn dat de impact van deze bijeenkomst minimaal is (qua media aandacht bv). Maar het onderwerp verdient wel echte aandacht.

  4. Carlos | 13 October 2008 | 10:00

    Kreeg die Messing niet gewoon rotte tomaten naar z’n hoofd?

    Volksoptand tegen de aluhoedjes, te beginnen op het internet. Ik noem het “Ratio Neukt Terug”.

  5. bvdbos | 13 October 2008 | 10:00

    Heb me idd ook verbaasd over Messing. Helaas door genoemde chaos op het spoor was ik pas bij de toespraak van dhr Messing in Den Haag. En dan nog die Hollandse Hits Maandag – Band erachteraan. Daanspeak als serieuze media noemen :-) Plaatsvervangende schaamte… Desalniettemin lid geworden van vrijbit (voordeel van de twijfel geven), ben benieuwd wat de komende tijd ondernomen wordt maar als dit de toon is dan wordt het tijd voor een nieuw bestuur in de vereniging.

  6. Sytz | 13 October 2008 | 11:26

    Ook ik ben snel weer verder gegaan.
    Ik ben niet vies van een complottheorietje, maar ik dacht dat dit een serieuze demo was.

  7. Toerist | 13 October 2008 | 12:19

    PROTIP: Volksopstanden gebeuren. Die kan je niet organiseren.

  8. Freek | 13 October 2008 | 12:45

    Ze hebben desondanks leiders nodig en als die niet opstaan gebeurt er nog niks.

    Maar goed dat dit zou falen zag ik al lang aankomen want waar hadden die mensen opeens vandaan moeten komen?

    De politiek hier heeft niks van zichzelf te vrezen en is bovendien doodsbang om niet genoeg gedaan te hebben op het moment dat er hier een terroristische aanslag wordt gepleegd. De gewone burgerman heeft nog nooit last gehad van het feit dat de overheid heel veel gegevens van hem heeft en kent ook niemand in zijn uitgebreide vriendenkring tot in de derde graad die er ooit last van heeft gehad en dat op een verjaarsfeestje te berde brengt.

    De enige medestanders die je dus kunt vinden voor zo’n demonstratie zijn weblog-intellectuelen die blijkbaar ook in grote getalen op zijn komen draven (maar dat zijn er gewoon niet veel) en linkse activisten (die jullie blijkbaar vergeten zijn uit te nodigen, wel in grote getalen waren komen opdraven, maar die de politiek gewend is te negeren en ook bij de gewone burgerman geen sympathie wekken) en dus blijkbaar complottheoretici.

    Hoe het dan wel moet? Dat kan ik je helaas ook niet vertellen.

  9. Bismarck | 13 October 2008 | 13:05

    @7: Laat je niet voor de gek houden, ook volksopstanden kunnen georganiseerd en geregisseerd worden.

  10. Hemaworstje | 13 October 2008 | 13:49

    Een volksopstand,, moahahaaaa.

    Het karakter van de manifestatie was gemoedelijk, hetgeen zeer tot tevredenheid was van de aanwezige politie.

    En met zulke jongens moet je de oorlog winnen.

  11. ReinoutS | 13 October 2008 | 15:52

    @Hemaworstje: je wilt zeggen dat een demonstratie alleen geloofwaardig is wanneer er met stenen wordt gegooid ofzo?

  12. wammez | 13 October 2008 | 16:08

    @ReinoutS: nee, maar van een volksopstand mag je toch wel verwachten dat er op z’n minst een dreiging vanuit gaat die het ‘establishment’ van kleur doet verbleken.

  13. su | 13 October 2008 | 16:11

    Een vermelding in de pers lijkt mij het allerminst wat je mag verwachtten van een demonstratie om hem enigsinds geslaagd te noemen. Vooralsnog heb ik niks gezien.

  14. Hemaworstje | 13 October 2008 | 16:58

    nee ,maar bakstenen kunnen in noodgeval een uitstekende wijze zijn om je woorden kracht bij te zetten.

    Of denk je dat een demonstratie alleen geloofwaardig is als hij vredelievend is?

    Bij elkaar geraapt alternatievelingen die zitten te miepen dat ze geen 5000 euri hebben om een bekende artiest in te huren voor een volksopstand demonstratie met kraampjes vol met ethisch correct maar moreel verwerpelijke personen die er een bestaan aan over houden
    met hun apocalytische booschappenmandjes.
    Er is geen verschil tussen een bierfeestje in bayeren met volksmuziek en jullie.

    It’s entertainment voor je eigen parochie.
    Het weekend uitje zoals altijd gedragen door een groepje fanatieke vrijwilligers die dankzij hun ontluisterende onwetendheid i.q én leeftijd nog bereid zijn zich daarvoor in te zetten zonder enige vergoeding.
    Rood henna haar heeft de voorkeur.
    Meneer wilt U nog een flyer?
    Nee meiske.dat wil ik niet , ik wil dat je een bejaarde gaat helpen, help me met mijn incontinentieluier , wordt woest wees een zandkorrel in het systeem , maar bemoei je niet met opstanden als je dat met peace love and hugs wilt doen.
    bij Groen richting aangeven allemaal linksaf slaan en zo draaien we in graancirkels rond.
    patatgeneratie.

    vrij vertaald naar El revolution speech F.Castro Mei 1 1961. Havana.

  15. gronk | 13 October 2008 | 18:20

    Ah, demonstreren mag niet leuk zijn. Hemaworstje is een calvinist?

  16. Naam | 13 October 2008 | 21:32

    En Hemaworstje, als de ‘linkse actievoerder’ geweld gebruikt, is het weer anarchistisch gewelddadig tuig. Wat wil je nou?

  17. Niels | 13 October 2008 | 22:50

    Ik was ook met mijn vriendin naar de demonstratie getogen, Sophie in ‘t Veld vond ik een goed verhaal hebben, hulde! Echter het alu-hoedjes en mega-complot theorie-volk was inderdaad in de meerderheid. Jammer want ik zag inderdaad menige toevallige bezoeker hierdoor direct om het geheel heen lopen.
    Ook wij voelden ons niet echt thuis en hadden het idee dat het gevoel waarmee wij daar kwamen steeds meer in de achtergrond werd gedrukt door de rondvliegende UFO/Chematrails/9-11 complotten en NWO theorien.

    Messing was echt helemaal over the top en deed voor mij het geheel een beetje teniet. Tijdens zijn werkelijk belachelijk toespraak hebben wij er ook de brui aan gegeven. Jammer want ik had gehoopt op een echte demonstratie voor de vrijheden van de burgers. Misschien een sargasso-volksopstand2009.nl?

  18. Hemaworstje | 14 October 2008 | 01:06

    voor semi anarchistisch tuig hebben we de ME die klaar staan om een democratisch tikje om de oren te geven.
    Voor zowel bakstenen komende van links rechts en kats op de bek.

    Demonstreren leuk ! wacht ff dan twitter ik ff de volksopstand in mijn agenda tussen de fitness en ouderavond.
    aah life is eeh zo slecht ,waavoor protesteren we eigenlijk vandaag voor types. this is tuesday dus vandaag zijn we tegen circussen, oh nee die heeft nieuw rechts al geclaimd.
    blij dat ik een seperatistische autonomie nastreef voor hemaworsten alleen.

    Veel plezier tijdens jullie uitjes, gehaktballetje erbij mosterd?

  19. Naam | 14 October 2008 | 01:34

    Dus, als ik het goed begrijp, een demonstratie zonder geweld is geen demonstratie, en eentje met geweld zou moeten worden neergeslagen?

    Hemaworstje, de onzinfactor begint potsierlijke vormen aan te nemen.

  20. Hemaworstje | 14 October 2008 | 06:33

    @19 , leer lezen , een demonstratie zonder geweld zal geen effect sorteren,
    Wat u doet zijn Tupperware demonstraties voor alternatievelingen met een zijprogramma “de opstand”.
    1 charge vd ME en jouw aanhang vind de belangrijkheid van de privacy welletjes.

    Demonstraties met geweld dient een overheid met geweld te beantwoorden,vervolgens vecht je terug tegen je tegenstander, opstand heet dat.

    heb jij een andere briljante oplossing om de macht in handen te houden of te krijgen?

    Een goede opkomst durven ze het te noemen , de zaak is geschikt voor 17 miljoen mensen , entree gratis , er kwamen 150-300 doelgericht op af, familie vrienden en mede parochianen.
    De EO jongeren dag trekt 60.000.

  21. Naam | 14 October 2008 | 07:27

    ‘wat u doet zijn Tupperware demonstraties’…
    ‘jouw aanhang’…

    Worstje, je leest dingen die er niet zijn.

  22. Plofkip | 14 October 2008 | 08:43

    @ Naam

    Hij constateert wat het volgens hem is.
    Een tupperware demonstratie.

    Begrijp je dat?

  23. dick | 14 October 2008 | 09:10

    Wat een ernstig suggestief stuk dit. Suffestief ook.

  24. Naam | 14 October 2008 | 10:04

    Neen, Plofkip, hij projecteert. Dat is wat anders dan constateren.

    Begrijpt u?

  25. Plofkip | 14 October 2008 | 11:04

    @ Naam

    Beter nog, hij geeft weer welke indruk de demo op hem maakt.

  26. Freek | 15 October 2008 | 16:10

    Gaat Steeph hier nog wat over zeggen?

  27. MasterBlue | 18 October 2008 | 16:36

    @iedereen ….
    waarom waren die 9/11 complotters e.d. in de meerderheid? Waarom waren er niet meer mensen dan?

    Zien de “complotters” het grote geheel? De mensen die er wel zouden moeten zijn, naar wat ik begrijp, lijken zich dus helemaal geen zorgen te maken over de privacy?

  28. Steeph | 18 October 2008 | 16:41

    @Freek: Was op vakantie en moet nu ff weer op stoom komen.